Handelsbetingelser for nethandel 

Læs venligst disse handelsbetingelser omhyggeligt igennem for at undgå tvivlsspørgsmål.


Ved køb handles der hos:

Chedanthe ApS

6280 Højer

CVR: 32440649

Tlf. 4017 1010  (Hverdage 09.00-15.00)

 

Varerne.
Vi forhandler møbler fra flere faste samarbejdspartnere der leverer sofaer samt andre møbler, som er tilpasset den enkelte kundes ønsker. Leveringstiden på disse varer er typisk ca. 4-8 uger, hvilket er danmarks hurtigste levering af speciel designede sofaer.. Specialfremstillede/specialbestilte varer/sofaer er ikke omfattet af den almindelige returret.

Webordre på specialbestillinger sættes i gang senest 2 dage efter bestilling. Når disse er sat i gang bortfalder fortrydelsesretten.

Almindelig fortrydelsesret.

Der ydes 14 dages almindelig returret på lager og standardvarer. (Standard varer er som udgangspunkt varer der ikke kan ændres i design og mål eks. spisebord, stole, sofaborde.) Fortrydelsesfristen er 14 dage fra den dag vare modtages og varen skal returneres senest 14 dage efter at en fortrydelse er anmeldt. En vare der er købt og returneres under den almindelige fortrydelsesret kan have en forringelse i værdi efter samling og afprøvning hvilket krediteres før udbetaling. Beregning og vurdering af forringelsen er individuelt.

Fragt vedr. returnering af varer i fortrydelsesfristen betales af forbrugeren. Det er forbrugerens ansvar at varen kommer frem i korrekt stand og ubeskadiget.

Fortrydelse af en vare skal meddeles skriftligt til vores kundeservice på mail:                      mail@chedanthe.dk 

Mailen skal indeholde følgende informationer: SE FORTRYDELSESFORMULAR.

Reklamationsret.

Der er i henhold til lov krav om 24 måneders reklamationsret. De første 6 måneder må betragtes som værende fabriksgaranti hvorefter det er forbrugerens forpligtelse de efterfølgende 18 måneder at kunne sandsynliggøre at skaden er fabriksfejl.

I tilfælde af fabriksfejl eller mangler vil vi hurtigst muligt sørge for udbedring af problemet ved enten erstatningsdele eller reparation. 

Ved reklamationer af en vare skal det meddeles skriftligt til vores kundeservice på mail:

mail@chedanthe.dk

Mailen skal indeholde følgende informationer: Ordre/fakturanummer, navn, adresse tlf. nummer, samt billeder og beskrivelse af skade/mangel.

Flere af vores sofaer har et beskyttelsesstof monteret i bunden af sofaen, hvis formål udelukkende er at beskytte sofaen under transport. Stoffet kan let gå i stykker, hvilket er uden betydning for sofaens funktion. Dette hører derfor ikke ind under fabriksfejl og reklamationsret.

Hvis en reklamations behandling ikke er tilfredsstillende,

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.

Levering
Vi tilbyder levering på hverdage til kr. 595,00 inklusive moms. Vi leverer til alle brofaste øer i Danmark.

Når du har bestilt en vare hos os, vil du blive kontaktet af vores logistikansvarlige 1-2 dage før levering med oplysning om, hvilket tidsrum varen vil blive leveret i. Levering sker til fortovskant.

Samtlige forsendelser har påsat en faktura/kontrol lomme hvori der er kontrolseddel for varen samt fakturakopi. Kontrolsedlen for varen skal underskrives af kunden ved ankomst og det er vigtigt at gennemgå varens emballage før underskrift. Er der sket transportskade skal dette noteres før underskrift således en almindelig transportforsikring kan dække dette. Tag altid billeder af ødelagt emballage før udpakning.

Udpakning
Når du har båret varen ind, skal du fjerne emballagen så forsigtigt som muligt og uden brug af skarpe genstande, og vi anbefaler, at du sikrer dig, at der hverken er fejl eller mangler ved varen, før du samler den. Skulle du mod forventning konstatere fejl eller mangler, bedes du fremsende billeder af emballagen, samt varen, så vi kan fastslå, om der er tale om fejl fra vores leverandørs side eller kurervirksomheden.

Af denne grund beder vi dig også opbevare emballagen, indtil dette spørgsmål er afklaret.

Forbehold
Der tages forbehold for fejl i de oplyste priser på vores hjemmeside samt på at en vare kan være udsolgt. Vi bestræber os på at få rettet sådanne fejl hurtigst muligt.

Netbetalinger

Ved bestilling af standardvarer debiteres dit kort straks varen er afsendt fra vort lager.

Ved bestilling af specialvarer (sofaer) hvor du selv kan vælge farven debiteres dit kort efter udstedelsen af originalt købsfaktura der modtages når ordren er behandlet (typisk 2-6 dage efter ordre).

Fortrolighedspolitik

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.